Välkommen tillbaka, typ.

Idag har varit en av de absolut värsta dagarna i mitt liv, och helt ärligt, jag kommer nog aldrig mer klaga på svensk kommunaltrafik efter idag. 
Igår kl04:00 ringde klockan och det var dags att gå upp för att åka till Arlanda för att flyga tillbaka till USA efter 3 grymma veckor hemma i Sverige. Runt 06:30 fick jag ett mail från United som talade om att mitt flyg från Newark (New Jersey) till Portland (Maine) var inställt. Happ. Bröt bara ihop lite då jag inte visste hur jag skulle ta mig inrikes om flyget var inställt och hemsidan var inte alls till hjälp. Fick hjälp iaf från United-disken på Arlanda där hon bokade in mig på ett flyg till boston. Så här långt var det nu alltså lugnt, bokade ett tåg från Boston till Portland 17:40 lokal tid, vilket faktiskt betydde massor med utrymme mellan alla stoppen. 
Trodde jag ja.

Till Oslo gick allt bra. Från Oslo till Newark var flyget lite drygt 30min försenat. 
Kom till Newark och fick rusa lite mellan terminalerna då tullen tog en jäkla tid. Kommer till inrikes terminalen och checkar in mitt bagage, som jag egentligen redan hade betalat för, men nej, fick lägga ut igen. 
Går till gaten, skiter i att äta för jag hade typ bara 10min innan boarding. 10min som blev en och en halv timme. Kommer på planet, tar typ 30min till Boston. Men vi kan inte landa så cirkulerar i ca 20min. Nu börjar jag bli lite nervös då kl närmar sig 17. Landar. Tar ett jäkla tag innan jag får bagaget (min resväska är till på köpet numera även helt sprucken) och inser att jag kommer missa tåget. 
Ringer Mailman, hon kan knappt ta sig i snöyran så åker hem igen. Ringer Sarah som bor drygt en timme från Boston. Men hon kunde inte heller ta sig. Frågar informationsdisken om alternativa resvägar. Buss säger de. Vid det här laget har jag inte ätit på 8h och inte sovit något alls på lite drygt 20h...

Bussfan kommer inte. Får vänta nästan 2h, köper en kopp kaffe och en bagel. Bussen kommer och jag lämnar äntligen Boston. Väl i Portland säger de "nej, det går inga bussar till Augusta", vilket betydde att jag var tvungen att ringa till Mailman och säga att de får ta sig till Portland ändå (typiskt amerikaner att inte ha vinterdäck..). MEN det kom en buss till som ska norrut till Bangor och passerar därav Augusta på vägen. Vilken lättnad. 

Så nu sitter jag på bussen, snön öser ner och inte en enda plogbil i sikte. Det går långsamt men vi kommer komma fram, tack och lov!
Att jag skulle ha sån hemlängtan innan jag ens kommit hit är nästan sorgligt, men det har varit lite av ett helvetesdygn, och det enda jag vill göra är att totaldäcka i min säng. Gärna för ett par timmar sedan!





Kommentarer

Sussi - Livet i söder!

Men fy din stackare :( Lider med dig!

18:38:39 / 2014-01-04 - http://sussey.blogg.se



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu