Black Friday

Black Friday, eller svart fredag, vad man nu vill säga. Förra året upplevde jag inte riktigt det här fenomenet, men i år mina vänner, gjorde jag det. 
Vi hade alltså vår thanksgiving middag i torsdags och efter det tog vi alla en tupplur och en dusch för att förbereda oss för shopping. Kl 23:30 lämnade vi Waterville för att ta oss till Freeport Outlet - Portland, Maine Mall - Premium Outlet i New Hampshire (man betalar ingen skatt på varor i NH= allt blir mycket billigare "live free or die"). När vi nådde Portland och skulle göra ett besök på Victorias Secret var jag redo att ta livet av mig själv. SÅ.JÄVLA.MYCKET.FOLK!! Det var krig och kö överallt. Jag och Katie stod i kö i drygt en timme för att betala för lite underkläder. Var det värt det? Verkligen inte. 
När vi kom fram till NH så var klockan 04:20. Lite annorlunda upplevelse att shoppa vid den tiden på dygnet. Tack och lov var det inte så mycket folk ute längre. Hittade ett par sjuktnice Nike Air 1, för bara $23 (kostar normalt $140). Det visade sig sen när vi kom hem att jag hade fått med mig två par högerskor (returnerade dem på kvällen när vi åkte tillbaka till Freeport).. Hur som helst, pojkarna gick ham hos Ralph Lauren, Katie och jag köpte matchande skjorta och pullover hos Tommy Hilfiger (det är sånt som händer när du bor ihop) och vi var tillbaka i Waterville runt 10-tiden. 
Pga allt folk var det omöjligt att hitta något bland kedjorna, men de lite bättre märkena hade riktigt schyssta erbjudanden. 
Sen var det mysigt att strosa omkring bland allt julpynt!


Freeport

Premium Mall, New Hampshire 



Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu