Dagen då hela Uppsala klär upp sig

Lördag den 19 maj 2012.
Idag är det dags för vårbal, en av de absolut mest välklädda händelserna på hela året i Uppsala. I skillnad mot förra året när jag (och mina vänner) jobbade på Norrlands, hade sexa i teatern och missade allt vad vårbalssläpp hette så ska vi i år gå på Norrlands nations vårbal.
Jag är helt säker på att det kommer bli ett riktigt roligt dygn!

Jag har förstärkt axelbanden till min klänning då de lossnade under Gillebalen vilket var sjukt törigt då jag inte hade fäst klänningen i bhn med säkerhetsnålar = klänningen åkte ner. Det vill jag gärna unvika idag.
Mycket det här med förberedelser; hur ska jag göra med håret, vilka smycken ska jag ha, vilken väska blir bäst, vilken sjal ska jag ha, strumbyxor under klänningen eller inte, extra kläder till imorgon när vi åker Lännakatten eller inte etcetc 

Ja ni fattar kanske. Det jag har bestämt mig för är i alla fall att jag ska ha med mig Göteborgs nations sångbok, den har jag mest fina minnen i så tänkte att det kan fortsätta på den vägen.

Lika bra att sätta igång med förberedelserna, det kommer ta ett tag...

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu