Oturen slår till igen

Det verkar vara en grej i den här stan att köra på och ha sönder fordon som tillhör mig. Förra våren så sladdade en pizzabagare in i min bil så illa att hela störfångaren i bak blev intryckt samt att ena baklycktan krossades totalt. De lämnade en lapp och ersatte mig kontant samt att de böt den trasiga baklyktan.

Någon gång igår alt. i förrgår körde en städdude in i min cykel som stod parkerad i cykelstället nedanför porten. Av fem cyklar ståendes i cykelstället så lyckades han att bara träffa min cykel.
Jag märkte detta imorse när jag skulle cykla in till stan. Hela den fräre delen av ramen är helt skev, det går inte att vrida på styret eller snurra på hjulet.
Efter min tur till stan (med cykeln från helvetet, hade jag haft en penis skulle jag vara kastrerad nu) så fick jag tag på husvärden och berättade vad som hade hänt. Hon var fullt medveten om olyckan då det var folk som hade sett när den skedde. Personen som hade gjort det hela var kvar i området så fick därför tag på honom (samt hans chef). Personen i fråga visste att han hade kört in i cykeln men innehar inget hyfs då han varken kunde varit vänlig nog att kanske lämna en lapp alt. be om ursäkt när jag ändå var när.
Företaget i fråga som innehar den bil som körde in i cykeln gör en skadeanmälan, vilket med all säkerhet kommer att ta 100 år vilket innebär att jag kommer vara cykellös resten av sommaren (förutom helvetescykeln som är en plåga att ens kolla på). 

En ny cykel av samma kvalité (alt. samma märke) kostar mellan 4-7 000 kr. Precis vad jag känner för att lägga pengar på. I alla fall nu när minmotor i bilen har skurit sig och vi har fixat en ny motor för 3500.

Ingen som känner sig manad att förse mig med en ny damcykel? Helst utan växlar och med pakethållare?

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu