Inte mer otur den 13e än vanligt

Ni, mina vänner, som har umgås en del med mig vet att jag är rätt klumpig och många gånger har ett väldigt oflyt (men också ett jäkla flyt ibland). Jag är helt säker på att jag är otursförföljd. Detta gör att jag idag, fredag den trettonde januari tjugohundratolv, är ganska säker på att jag inte kommer ha mer otur än någon annan dag under året. 
Det första jag gjorde när jag gick utanför dörren var att dratta på ändan, men hey, det är väl sånt som händer när massa pudersnö täcker isplättarna?

Fick frågan tidigare om jag är lycklig. Vad svarar man på det egentligen? Jag är lycklig med min tillvaro, önskar väl att jag inte var fullt så fattig (livet som student) men jag älskar mina vänner och min familj, de är de bästa. Jag har en trygg tillvaro, jag är fri att göra vad jag vill och jag får spela fotboll. Visst att det finns saker som skulle förgylla tillvaron ytterligare men trots detta så är allt vad jag önskar.

Jag har även satt mig i samma soppa som många gånger tidigare, det här p.g.a. brist på muntlig kommunikation från min sida. Tycker att ni ska se det roliga i det här då jag just nu sitter med min tenta i strategisk kommunikation där jag skriver att ärlighet är det som håller längst. Synd att jag själv är så dålig på att tillämpa detta. 
Alltså, det är inte det att jag ljuger (sånt gör jag verkligen inte) det är bara det att jag inte kan kommunicera, alls.

Ledsen att ni får stå ut med allt dravel men har snart inte pratat med någon på två timmar. Behöver ventilera lite.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu