Det farligaste som finns

Det går långsamt för mig nu, tappar koncentrationen. T.ex. skrattar jag högt för mig själv när jag läser detta:

"At a signal from Pizarro, his soliders, supportet by cavalry and artillery, rushed forward to kill hundereds and take the Inca prisoner"

Ni ser kavalleriet är det farligaste som finns!


Ni som inte fattar så läser jag om spanjorernas erövrande i Latinamerika, just för tillfället om när Pizarro invaderar hos Inkaindianerna som totalt underkattade dem. De trodde att hästarna var odugliga på natten och skulle därför göra ett överraskningsmoment just på natten. Detta fungerade uppenbarligen inte så indianerna var de som dog.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu