Beslutsångest

Idag har intagningsbeskeden kommit, jag står som 28e reserv till Mittuniversitetet (Sundsvall) och som 10e reserv till Malmö Högskola (326e reserv till Göteborg så det är bara att glömma, haha).
I måndags var jag ner till jobbet och sa att om det skulle vara möjligt så vill jag väldigt gärna vara kvar i höst.
Igår blev utslaget som så att jag nu vet att jag har möjlighet att kunna dra till USA och plugga, ekonomiskt sett alltså och den 8 september så är det något Kilroy tjosanhejsan i Sthlm så jag skata mig dit för att rådfråga och höra med dem.

Jag fick en lättsläng av ångest nu. Jag vet inte alls vad jag vill göra nu till hösten, det känns otroligt drygt att påbörja en utbildning här hemma om jag nu faktiskt har möjlighet att lämna landet om ett år. Jag tänker inte heller fjanta till det och läsa lösa kurser ett år till, det är kul men det känns som om det blir slöseri med studiemedel.

Vi får se. Kommer i alla fall se till att jag har en reservplan. Som sagt vill jag helst av allt jobba ett år och spara ihop ett gäng slantar.
Åååh denna ångest.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu