Lata liv

Som student är man inte speciellt nog med tiderna, det gör inget om man missar en halv föreläsning, sitter uppe och pluggar hela natten, sover halva dagen eller bara drar benen efter sig till typ sista minuten innan deadline.
Inte riktigt samma sak när man jobbar, mest när det gäller sovandet. Igår gick jag upp 05.15, inga konstigheter, det går nämligen okej att gå upp så tidigt då jag vet att jag bara kommer försova mig om jag ens försöker snooza.
Idag, då jag började kl10, så ringde klockan vid 8. Det är en än mer jobbig tid att gå upp, varför? Jo, då känner jag mig inte lika pressad till att jag måste gå upp. Jag funderade helt ärligt på att snooza 30 min, bara för att jag inte ville gå upp. Detta är döden då jag ställer klockan så nära den tid jag måste åka, tar typ 40min till jobbet, och kan därmed absolut inte snooza.
Jag gillar att snooza (gärna i typ två timmar) = jag gillar att vara student!

Det är dock rätt trivsamt att jobba också, i lagom doser. Denna vecka två dagar, nästa vecka fyra dagar. Win!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu