Jag ångrar ingenting

Jag kanske gör dumma saker, beteer mig som ett svin, gör roliga saker, gör sånt jag vet är otrolgt onödigt och möjligtvis kläcker ur mig något otroligt korkat. Det här är det som gör mig till mig, kanske borde tänka innan jag handlar men vafan? Varför ångra något du ändå inte kan få ogjort och vad du än gör, vad spelar det för roll om 100 år?
Jag tycker att det det mesta är kul, eller åtminstone tar det mesta med en klackspark.
Tycker att alla som förtjänar en chans ska få en chans.

Jag vill inte såra någon jag tycker om, det vill väl ingen men ibland så finns det inte så mycket annat att välja på. Även om man vill en annan person väl måste man tänka på sig själv också, det går inte att gå omkring och må dåligt för att istället för att säga som det är låta saker och ting ta sin tid. Man kastar inte bara bort sin egen tid på att inte må riktigt bra utan man kastar även bort en annan människas tid. Inte nödvändigtvis "kastar bort" tiden som i att den tid man spenderar tillsammans är värdelös (vilket den med all säkerhet inte är), utan kastar bort tid med att våndas över att allt inte riktigt står rätt till respektive den andre partens tid som kanske lägger ner hjärta och själ i en själv.

Jag har bestämt mig för att mer eller mindre nästa människa jag ger en chans ska vara en person så att jag inte, återigen, hamnar i samma fälla som jag har gjort tidigare. Dock hoppas jag att detta dröjer, för det nya läsåret som står på ingång vill jag spendera sönder med mina vänner (nya som gamla).

Och som sagt, den som verkligen förtjänat en chans, den som verkligen är en fantastisk människa, den som är guld värd. Han förtjänar det bästa och jag hoppas verkligen att du hittar det!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu