Gårdagen

Igår var jag på återbesök hos min läkare för, trot eller ej, sista gången. Vi tog nya röntgenbilder och han testade rörligheten i min handled och bekräftade så gött att jag har full rörlighet i handleden och att jag nu kan börja bygga upp de muskler som jag tappet under de 8 (!!!) veckor som jag inte har kunnat använda handen/armen.
Min läkare var otroligt nöjd och imponerad hur fort läkningsprocessen gick med tanke på att jag bröt handleden så väldigt illa. Jag är också otroligt glad över detta, det har varit en pain in the ass, bokstavligt talat.. Hatar att inte kunna känna och vara 100%.

Det är ganska olustigt hur jag fortfarande kan tänka tillbaka till matchen mot Husson, se klockan som visade att det var tre minuter kvar av matchen, känna tröttheten och beslutsamheten att nog fasiken ska vi lyckas få in ett mål i alla fall. Ser mig gå mot deras ytterback som på något vänster lyckas kapa mig så otroligt att jag flyger en bra bit upp i luften, känner hur jag på ett klumpigt sätt kommer att landa och att jag tar det dumma beslutet att ta emot mig med handleden. Ni vet kanske hur det känns när man lyckas bryta en krita i mitten när man målar med dem? Det var exakt så det kändes när jag landade. Jag mår illa när jag tänker på ljudet från handleden när min kroppsvikt landar på den och dem skjutande smärta som kom fortare än kvickt. Jag vet att jag "bara" bröt handleden, men det är mer smärtsamt än något annat jag någonsin har upplevt och jag är så glad över att den läkte så fort.

Nu har jag bara sjukhusräkningarna på $13,500 kvar att ta hand om, kuuuuuul #murica

Kommentarer

Sussi - Livet i söder!

Fyy, jag ryser! Skönt att det gått så bra.

12:55:17 / 2014-12-11 - http://sussey.blogg.se



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu