Dag 2 av preseason

Om jag igår inte kände att jag gav allt på träningssessionerna kan jag idag smärtsamt meddela att jag definitivt gjorde det i morse. Var inte alls så öm i kroppen och kände att wtf, dags att ta tag i det här och visa att är en bra fotbollsspelare och förtjänar min plats som forward i start 11an (eller mittfält, eller var som helst på plan där coach vill ha mig egentligen..). Då vi fortfarande är i uppbyggnadsfasen är det mycket kondition och uthållighet, varav det ena jag har betydligt mer av än det andra, upp till er att lista ut vilket.
Allt kändes i alla fall relativt bra, och jag var mer sliten efter dagens träning än efter gårdagens båda träningspass.

På eftermiddagen så spenderade vi fyra timmar på hjälpcentret för hemlösa. Där blev vi indelade i ett antal grupper som sen skulle hjälpa till att organisera olika delar av centret. Jag och min grupp fick gå igenom lakan, filtar, täcken osv som centret hade fått i donation, mycket var bara att kasta med mycket som kommer komma till bra hjälp för de som behöver det.

Nu är klockan snart efter 20 här i Waterville och både jag och Bronte har krupit till sängs. Det är otroligt slitsamt att vara aktiv hela dagarna utan några direkt pauser i mellan alla aktiviteter. Så nu blir det Gatorade, vatten och Netflix i någon timme innan lampan släcks. Imorgon kl07 är det dags igen.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu