Upplandscupen

Idag hade hade vi vår första tävlingsmatch utomhus, och vilken match. Första halvlek var grym, spelet rullade på bra, alla var glada och vi hade press halvleken igenom. I andra halvlek så var det inte riktigt lika mycket skönspel, domaren vet nog ingen av oss vad tusan han gjorde på planen i mellan åt, hetsigt värre men trots detta delades det inte ut några varningar (konstigt nog).
Resultatet blev i alla fall 1-1 (0-0) vilket är mycket bra, vi hade en ny uppställning som vi aldrig testat förr och det här var absolut första matchen för i år, vi har inte ens kört en träningsmatch.
Vad vore en match utan skada? Ingenting troligtvis. Med 25min kvar så kliver jag in på en tjej, samtidigt som jag ska sätta ner foten skjuter hon och trycker till mig. Resultatet är gallskrik (jisses samma jävla fot som alltid) samt att jag blir utburen från planen. Just nu ser min fot ut som om någon har tryckt in en tennisboll innanför skinnet. Rätt trivsamt att jag hittade Citodon i mitt skrivbord sist jag rensade, nu gör det nämligen inte så ont, trots att foten bara blir mer och mer svullen.
Kryckor imorgon garanterat, samt högst troligt ingen träning denna veckan. Buu.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu