En fantastisk helg

Efter en trevlig kväll i fredags åkte jag hemskt tidigt på morgonen från solna till Uppsala för att infinna mig på Norrlands nation kl10.
Vårbal vankades och vi skulle duka upp allting. 290 sittande var det sagt. Så det bars stolar och det bars bord. Millimeter justering på glas och bestick.
När varmrätten vankades serverade vi de 288 (ja, uppenbarligen var det två som föll bort) på ca 20min. Duktig serveringspersonal! Inga större olyckor hände (ingen hällde t.ex. rödvins på någons klänning/frack).

Kl 01 fick vi äntligen svida om och bege oss ner i teatern för vår sexa. Fantastiskt trevligt med god mat, alkohol och en massa sång!
Vid 05.30 tyckte vi att det var dags att bege oss ut i morgonsolen. Vi var några tappra som begav oss till Göteborgs, där de tyvärr hade stängt  igen. Träffade i alla fall ett par glade göteborgare och vi gjorde de sällskap upp på taket.
Klockan 07 tog jag bussen hem.

Vid 13 var det bara att kliva upp igen då vi skulle iväg och fira "lill"kusinen som blev 15 (idag den 23 visserligen) och äta lite tårta. För mig blev det en snabb visit då det 15.45 var samling till gårdagens fotbollsmatch. Inte nådigt trött i kroppen. Fotboll blev det dock. Jag drog ett skott på insidan av stolpen, blöh. Vi torskade med 0-4.

Fredag bra, lördag bra, söndag halvbra (hade vart bättre om vi vunnit matchen)





Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu