Bad med grönsaker

Jag kände av mina vader i morse på ett sätt som påminner lite grann om sendrag. På med lite voltaren gel tänkte jag då som tidigare har haft ganska stora problem just med mina vader. Vid ungefär kl 2 mitt på dagen fick jag världens kramp i höger vad, fruktansvärt. Inte så långt efter det börjar det även värka som fasiken i min vänstra. Helvete tänker jag men rusar in på toa och smörjer på med ännu mer voltaren (bra att träningsväskan var med, i en finns allt).
Efter min färd in och massera mig själv på toa så diskuterar jag och min närmaste granne i sälj salen, Bjarne, om hur vida man egentligen ska behandla muskelvärk. Ingefära är ju en bra grej säger han och liksom förklarar lite hit och dit. Han säger bland annat att han en gång hade riven färsk ingefära i ett varmt bad och musklerna verkligen slappnade av då och "värken försvann".
Okej tänkte jag när jag gick hem, jag ger det ett försök. Köpte en knopp ingefära och tappade upp en varmt bad när jag klev innanför dörren.

Jag känner mig nu oerhört avslappnad och mjuk i kroppen, luktar som en blandning mellan körsbärsblom och ingefära och undrar lite grann om han egentligen inte bara drev med mig...

Det gula är ingefäran

Kommentarer

Desirée

Om man själv tror att det fungerar så kan det nog hjälpa även om det ä påhitt!! ;)

20:49:42 / 2010-03-24 - http://desireedesign.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu