Lyxar till det

Då min mamma inte befinner sig hemma får jag alltså se till så att jag själv får i mig näring (lagom bortskämd, jag vet). Bland det sista hon sa innan hon drog hemifrån var alltså "Vem ska nu se till att du får i dig mat".

Jag löste alltså detta alldeles utmärkt själv. Det är hyfsat tomt i kylen men desto mer fanns det i frysen. Tog ut en påse med vad jag trodde innehöll grytbitar, detta var i själva verket, såg jag när det tinat, väldigt fint rött kött (troligen bitar från en fransyska). Detta skivade jag ner, stekte tillsammans med lite lök ochgjorde en dijonsenapssås till. Då potatisen som ligger i frysen börjar bli lite dålig samt även den kålrot och de morötter som låg där tog jag dessa och slängde in i ugnen.
Gött som fan.
Kan klara mig själv ^_^ Haha. Finns kanske inte så mycket annat att välja på när jag snart fyller 22...

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu