Balans

Jag känner mig verkligen som en hormonstinn 15-åring (kanske inte lika hormonstinn som morsan just nu) men fortfarande sådär labil, som i alla fall jag var, när jag var 15. Det vill säga att mitt humör pendlar upp och ner, från glad till bitter, från att vara tillmötesgående till att fräsa åt folk.
Jag kommer på mig själv när det blir såhär. Jag vet vad allt bottnar i - stress. Det. är. mycket. nu.
Ser fram emot när denna veckan är över, jättekul med föreställningar och allt men galan på lördag... Icke att förglömma att jag faktiskt pluggar också, så mycket jag hinner. Det jag däremot inte hinner är att träna, vilket gör mig ännu grinigare.
Att träna är mitt sätt att koppla av.

Visst att det finns fler faktorer till min brutala spänningshuvudvärk som inte vill släppa, till den stressklump som ligger tungt i magen och till mitt humörsvängande. En av dem har inte gjort sig till uttryck så uppenbart på senaste men den ligger där i bakhuvudet och är jobbig på sitt eget vis. Det värsta av allt är att jag visste att det skulle bli såhär.

Kan det inte bara bli söndag.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu