Bolaget levererar!

Vi har varit otursförföljda mer eller mindre hela säsongen, i båda lagen. Inget har fungerat för oss alls, vilket är otroligt trist! 
Idag var det alltså dags för u-lagets sista match för säsongen. Jag verkligen väntade in i det sista på att höra något om att få vara med, men nej, inget telefonsamtal. Vi (jag & min mor) åkte i alla fall ut till Långhundra för att kolla på matchen (standard!) och som den hemska människa jag är så hade jag packat väskan "utifall att". Man har ju vart med förr så att säga.
Kommer till fotbollsplanen ca 10min innan avspark, och ja, jag fick gå och byta och sätta mig på avbytarbänken. 
Anledningen till att man vill vara med och spela i b-laget är för att det ofta är en sån skön stämning, alla vill göra sitt bästa men det är inte "på blodigt allvar".
Visste att det inte skulle bli så mycket spelat för min del (a-lag imorgon) och det blev det inte heller. Jag lyckades i alla fall på de få minutrarna som jag var inne skada deras målvakt såpass att de fick sätta in en utespelare. Samt att jag i början av andra halvlek nätade.
Ja ni läste rätt! Det var oförskämt länge sedan och med tanke på alla frilägen jag brännt under de senaste matcherna kändes så löjligt skönt att på ett enkelt sätt lobba in bollen över målvaktens huvud. 

Vi vann förövrigt med 3-1, sjukt gött! (Stor cred till Jennifer som gjorde två baljor, Fanny som gjorde dubbla assist och till Linda som levererade bollen och assisterade till moi!)

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu