Förnekelse

Jag är den dummaste människan jag känner.
Jag har jättesvårt för att bli arg på alla förutom mig själv, och just nu befinner jag mig i ett sådant scenario. 
Jag fungerar så att jag förnekar så mycket som möjligt, i alla fall för mig själv, och försöker i stället vara den glada positiva figuren. Det här har fungerat väldigt länge nu och jag har planerat fortsätta på samma stig.
Jag önskar dock att den där jävla stigen inte var full med stenar och trädrötter, dessa gör det otroligt svårt att fortsätta framåt, vilket jag inget hellre vill.
Att förneka saker för sig själv fungerar nämligen inte hur länge som helst även fast man önskar det. I alla fall mitt liv skulle vara så mycket enklare om det hade fungerat - ni anar inte.

Jag vet inte om det var pga alkholen som flutit i strupen ikväll eller om det var den slutgiltiga reaktionen. Jag insåg på bussen hem från stan att jag faktiskt utan några som helst konstigheter kunde ha dött i söndags. Helt plötsligt slog det mig och jag började hyperventilera som en tok, tårarna bara sprutade.

Jag vet vad jag ska göra nu och det är att sova, för jag vet att allt kommer kännas mycket bättre imorgon, oavsett vad jag känner nu. Skulle göra väldigt mycket för lite bekräftelse men det är nog lite för mycket att be om. 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu