Hjärtklappning

Alltså ni anar nog inte riktigt vad som står på spel om jag får ett bra resultat på mitt SAT (resultatet kommer imorgon). Jag fick tidigare idag ett riktigt awesome mail, en tidig julklapp skulle man kunna säga. Galet. Har nu mailat en coach och hoppas väl att få svar innan jul, bara för sakens skull liksom...
Att det faktiskt finns folk som är intresserad av mig (som fotbollsspelare) är hur roligt som helst! (!!!!!!!!!!!) Känner mig sjukt smickrad.

Jag är så nöjd med mig själv att jag sitter och läser gamla matchreferat och hittar detta från 2009;

Andra halvlek skulle bli "Kajsa Kaufeldt Show"!
Kajsa som hämmats av en krampande vadmuskel hela första halvlek kom ut som en ny människa efter paus sedan mästarmassören Kjelle behandlat henne i halvtid. Redan i sjätte minuten springer hon igenom och reducerar till 1 - 2! Efter en kvart bjuder hon på en repris och kvitterar till 2 - 2, och i den 36:e minuten fullbordar hon ett äkta hat-trick när hon ger oss ledningen med 3 - 2! Samtliga tre mål blir hon snyggt framspelad av sin kedjekamrat Jennifer!
Alunda som försent insett faran med vår "speedkula" till forward har inget motvapen, och bara två minuter efter ledningsmålet slår Kajsa till igen när hon gör 4 - 2, den här gången på passning av Jeanette! En minut före full tid dimper bollen ner framför fötterna på Kajsa efter diverse turer i straffområdet, varvid hon med sitt femte mål för dagen med accuratess fastställer slutresultatet till 5 - 2!
Och dessa från i år;

1)
Hålla i bollen och ha tålamod visade sig funka bra, och
efter knappa kvarten kommer chansen med stort C.
Och den förvaltades med den äran då 1-0 målet
var som hämtad ur skolboken!
Efter att antal passningar på vänsterkanten når
bollen "Eskan" centralt och hon vänder spelet blixtsnabbt
ut till höger med en diagonalpass till Marika, som
trampar ner till linjen och slår ett stenhårt lågt
inlägg som Kajsa möter på ett tillslag, otagbart
för keepern! Hur snyggt som helst!
[...]
I andra halvlek får vi en smakstart, och åter är Marika
inblandad då hon med ett snabbt taget inkast friställer
Amanda i straffområdet.
Hon trampar på och slår ett mellanting av skott och passning,
och där dyker den för dagen glödhete Kajsa upp, och åter-
igen dunkar hon dit bollen med ett tillslag! Snyggt, och 2-0!
2)
Psykologiskt knäckande med mål i baken i
slutsekunderna, och värre skulle det bli
för gästerna då andra halvlek började.
Man hann nämligen inte ens röra bollen
innan det stod 3-0!
Efter avspark rullade vi runt bollen fint
i backlinje och mittfält innan Linda slår
en lång boll som friställer Kajsa helt.
Hon ser målvakten komma ut och lobbar
bollen snyggt över densamma!
Hur iskallt som helst!
Jodå, jag har mina ljusa stunder. Och nej, jag har inte hybris...

En lerig vår/sommardag i Östervåla 2009. Sätter 4-3 målet som också blev resultatet.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu