Återfall

Fasiken vad less jag blir. Sitter här med en tetra med tranbärsjuice för att ladda upp inför sjukhus besöket om 30 min.. Antar att det kommer bli ytterliggare en antibiotika kur, den förra hade jag ju för bara dryga månaden sen. Detta är vad man lätt kan kalla för tröttsamt.
Ännu mer tröttsamt var förut idag då jag försökte få en akuttid.
1. Ringde till Akis för att jag visste att det inte skulle finnas några tider på Flogsta. Blir hänvisad därifrån till min husläkare efter som "de inte tar in lättare urinvägsinfektioner". Nähä.
2. Ringde till Flogsta trots att jag visste att det inte skulle finnas tid, får höra (dels det vanliga: "Är du säker på att det är det?") att jag ska dricka mycket (helst tranbärsjuice) och höra av mig igen imorgon kl 07,30 om det har gått över...
3. Ringer Akis igen, rådfrågar, och får som svar att boka tid på akutläkarmottagningen.
Ringer 1177 för att boka en tid, det blir som såhär
- Eftersom jag jobbar i Bro kopplas jag till Sthlmsläns 1177. Får sitta lite i kö gör att sedan bli kopplad till växeln.
- Blir kopplad till Uppsalaläns 1177
- Får sitta i kö ett tag till för att sedan väldigt smidigt få en tid kl21,00 på Samariterhemmet.
Och tänk att den jag får prata med sist både är effektivast och trevligast.!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu